سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پانسمان عسل

پانسمان عسل

مقدمه

هزاران سال است که از عسل به عنوان پانسمان زخم استفاده می‌شود. در طی دهه ‌های اخیر شواهد زیادی برای نشان دادن میزان اثربخشی عسل جمع آوری شده است. اکنون همه ی افراد این موضوع را می دانند که عسل، فقط یک شهد و یا یک شیره نیست، بلکه دارای خواص فیزیکی زیادی است که آن را به یک راه حل مناسب برای پانسمان کردن زخم تبدیل کرده است. ویژگی‌های فیزیکی عسل به تنهایی تاثیر مثبتی بر افزایش روند بهبودی زخم دارد ، به دلیل آن که عسل خاصیت اسیدی داشته (ph آن حدود 3 است) و هنگام تماس با زخم ، اطراف آن را اسیدی کرده و  باعث افزایش روند بهبودی می‌شود .

قند موجود در عسل برای زخم مفید است زیرا همانطور که ثابت شده است قند ها به عنوان یک پانسمان زخم عمل می کنند. تاثیرات اسمزی شکر، مایعات را از درون زخم به بیرون می کشد. ممکن است شما فکر کنید که این موضوع باعث آسیب رسیدن به زخم و چربی پوست می شود اما این گونه نیست ؛ با گردش خون در زیر زخم مایعات از بین رفته ی سلول‌ها جایگزین می‌شود و این روند بهبودی را افزایش می دهد. همچنین قند موجود در عسل، آبی را که درون باکتری ها وجود دارد از بین می برد و این موضوع باعث می شود تا رشد باکتری ها مهار شود. طبق بررسی ها و آزمایشات انجام شده، تفاوت بین قند و شکر مصنوعی و طبیعی با یکدیگر مقایسه شده اند و در آن آزمایش نشان داده شده است که قند موجود در عسل طبیعی ، در کاهش آلودگی ها و باکتری ها و همچنین تقویت و ترمیم زخم موثرتر از شکر است.

برای مطالعه بیشتر مقاله پانسمان عسل به سایت پارساطب مراجعه کنید .


علل زخم دیابتی

علائم:

دلیل اصلی علائم عدم توانایی ارسال خون مورد نیاز عضلات ران هنگام راه رفتن به دلیل تنگی عروق و انسداد است. در حالی که در ابتدا علائمی ایجاد نمی کند ، تنگی و انسداد در رگ ها افزایش می یابد ، که با راه رفتن درد در پاها رخ می دهد. این درد شدیدتر می شود و فرد را مجبور به توقف و استراحت می کند. دردی که با استراحت می گذرد نیز در آینده در حالت استراحت رخ می دهد. لازم به ذکر است بیمارانی که دچار نوروپاتی دیابتی می شوند ممکن است درد نداشته باشند.

گذشته از این ، ممکن است سردی ، احساس سرما ، تغییر رنگ ، ریزش مو و زخم های مزمن در پاها رخ دهد. این در افراد دیابتی شایع است. هنگامی که درد در پاها وجود دارد ، رگ ها باید بررسی شوند.

علل زخم پای دیابتی

برای مطالعه بیشتر مقاله علل زخم دیابتی به سایت پارساطب مراجعه کنید . 


علل زخم پای دیابتی

علل زخم پای دیابتی

تنگی عروق و انسداد در 15-5 نفر از هر 100 نفر بالای 50 سال مشاهده می شود. شیوع آن با افزایش سن افزایش می یابد. کلسترول بالا، میزان تری گلیسیرید، چاقی، سیگار کشیدن و دیابت کنترل نشده خطر جدی برای تنگی عروق پا و انسداد است.

دلایل:

دلیل اصلی سخت شدن شریان ها یا کلسیفیکاسیون است که ما آن را آترواسکلروز می نامیم. آرتریت عروقی در اثر استعمال دخانیات ، کلسترول بالا و چربی خون ، دیابت ، فشار خون بالا ، چاقی و دلایل خانوادگی ایجاد می شود. امروزه دیابت ، یک بیماری پیشرونده است که در نتیجه قند خون مداوم بالا ادامه می یابد و باعث شکایت می شود. دیابت یکی از مهم ترین مشکلات سلامتی جوامع در طول تاریخ بوده است. از آنجا که با رویکردهای جدید درمانی و داروهای توسعه یافته ، سطح قند خون قابل کنترل است ، عوارض حاد دیابت کم تر دیده می شود.

به خصوص عوارض طولانی مدت اغلب محدود کننده زندگی هستند. یافته های مختلفی با توجه به اندام مبتلا مشاهده می شود. پای دیابتی که به دلیل درگیری عصب در دست و پا باعث بی حسی می شود ، نارسایی کلیه در اثر درگیری کلیه ها ، کوری به دلیل آسیب دیدگی چشم ها و زخم های  مزمن ناشی از درگیری عروق یا عصب در پاها برخی از آنهاست.

علل زخم پای دیابتی

برای مطالعه بیشتر مقاله علل زخم پای دیابتی به سایت پارساطب مراجعه کنید.


اعمال فشار جهت اتمام خون ریزی

اعمال فشار جهت اتمام خون ریزی

هنگامی که زخم باز در بدن افراد ایجاد می شود، بلافاصله بعد از آسیب بدن از همان محل شروع به خون ریزی می کند. در این صورت بهتر است با مواد جاذب مانند پدهای استریل یا پارچه ای تمیز روی زخم را برای چند دقیقه فشار دهید.

با انجام عمل گفته شده اگر زخم عمیق نباشد؛ خون ریزی قطع می شود؛ اما درصورتی که خون ریزی قطع نشد؛ بهتر است که جهت درمان انواع زخم باز به درمانگاه مراجعه کنید.

دقت داشته باشید که خون ریزی زیاد موجب کم خونی و ضعف سیستم بدنی می شود. درنتیجه بهتر است که جهت درمان انواع زخم های باز هر چه زودتر جلوی خون ریزی گرفته شود.

برای مطالعه بیشتر مقاله درمان زخم باز به سایت پارساطب مراجعه کنید.


روش های درمان انواع زخم باز

روش های درمان انواع زخم باز

زخم های باز به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند. عده ای روش درست درمان زخم های باز را نمی دانند که این موضوع سبب آسیب بیشتر به زخم، درد شدید، بهبودی طولانی تر، افزایش خطر عفونت و دیگر موارد می شود.

این موضوع در حالی است که اگر از روش های درمانی مناسب جهت بهبود زخم های باز بهره استفاده کنید؛ آسیب کم تر، بهبود سریع تر و دیگر نکات مثبت نصیب شما می شود.

در این مقاله راهکارهای درست درمان انواع زخم باز را به همراه راهکارهای غلط درمان بیان می کنیم. این اطلاعات به افرادی که در درمان زخم دچار استرس و سردرگمی شده اند؛ بسیار کمک می کند. در ادامه این مقاله جهت آگاهی بیشتر نسبت به این اطلاعات با ما همراه باشید.

روش های درمان انواع زخم باز

برای مطالعه بیشتر مقاله روش های درمان زخم باز به سایت پارساطب مراجعه کنید.