سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 مشکل پا که دیابتی ها باید به آن توجه کنند

8 مشکل پا که دیابتی ها باید به آن توجه کنند

با اشاره به اهمیت مداخله زودرس در درمان زخم های پا،  این مشکل می تواند عواقب جدی از جمله از دست دادن اندام داشته باشد. بنابراین ، بیماران دیابتی برای محافظت از پاهای خود و جلوگیری از زخم باید به چه مواردی توجه کنند؟

بیان شده است که تقریباً 350 میلیون نفر در جهان از دیابت رنج می برند. مشخص شده است که میزان ابتلا به دیابت از اولین گزارش جهانی که در سال 1980 توسط سازمان بهداشت جهانی  منتشر شد ، 4 برابر افزایش یافته است و توضیح داده شده که دلیل این افزایش چشمگیر ناشی از افزایش دیابت نوع 2 به دلیل اضافه وزن و چاقی است.

اگر دیابت در طولانی مدت کنترل نشود ، ممکن است باعث از دست رفتن اندام در اثر زخم پای دیابتی ، سکته قلبی ، سکته مغزی ، نابینایی ، نارسایی کلیه شود.  پاهایی که وزن بدن را تحمل می کنند و تحت فشار زیادی قرار دارند ، مستعدترین اندام در معرض صدمات هستند. بیشتر مشکلات پا با مراقبت نامناسب یا ناکافی از پا و مشکلات مربوط به کفش اتفاق می افتد. خصوصاً کوتاه کردن نادرست ناخن ها ، فرورفتگی ناخن در گوشت ، کالوس ، بریدگی  ، سوختگی ، قارچ بین انگشتان پا و ناخن ها از مهم ترین دلایل ایجاد زخم پا است.

8 مشکل پا که دیابتی ها باید به آن توجه کنند